Dla firm i instytucji

Inteligencja emocjonalna – czym jest i dlaczego jej potrzebujemy?

Koncepcja inteligencji emocjonalnej powstała w latach 90. XX wieku, a jej autorzy postulowali, że ma ona większe znaczenie w kontekście życiowej satysfakcji i odnoszonych sukcesów niż nasze IQ. Współczesna definicja IE zakłada, iż jest to nasza ogólna umiejętność rozpoznawania emocji (zarówno u siebie, jak i u innych) oraz wykorzystywanie procesów emocjonalnych i kompetencji społecznych w świadomy sposób, który pozwala nam na radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami.

Zarys programu:

  • Czym jest inteligencja emocjonalna- podstawy teoretyczne.
  • Modele IE wg. D.Golemana oraz J.Mayera i P.Saloveya
  • IE cecha, czy umiejętność?
  • IE – na co wpływa i dlaczego jej potrzebujemy (perspektywa osobista i zawodowa)?
  • Krytyka koncepcji.
  • Emocje – czym są i dlaczego są nam tak bardzo potrzebne?
  • Kompetencje emocjonalne i społeczne składające się na IE – teoria i praktyka.
    – Samoświadomość
    – Samoregulacja
    – Motywacja
    – Empatia
    – Umiejętności społeczne
  • Jak rozwijać swoją IE? – dobre praktyki i praktyczne wskazówki

Korzyści z wzięcia udziału – Uczestnicy będą mieli możliwość:

  • poznać podstawy teoretyczne zagadnień związanych z IE, a także przyjrzeć się jej znaczeniu w różnych obszarach życia, takich jak: praca, rozwój osobisty czy nawiązywanie bliskich relacji z innymi. Przede wszystkim jednak, poprzez doświadczenie, uczestnicy będą mieli możliwość poszerzyć świadomość w zakresie własnych emocji i kompetencji emocjonalnych, a także poznać  sposoby rozwoju inteligencji emocjonalnej.

Metoda szkoleniowa:

  • Szkolenie online. Pigułki wiedzy, ćwiczenia, scenki sytuacyjne, dyskusja, autorefleksja.

Stawiamy na naukę przez doświadczenie, realizując program zgodnie z cyklem: ćwiczenie, refleksja, teoria, praktyka. Zakładamy elastyczny sposób organizacji i czas realizacji zajęć – w zależności od liczebności grupy i tempa pracy uczestników.

Informacje organizacyjne

  • Czas trwania: 5 godz.
  • Liczba uczestników: do 14 osób
  • Forma: Szkolenie online
  • Platforma: ZOOM, Teams, inne
  • Szkolenie zamknięte, realizowane na indywidualne zapotrzebowanie firm i organizacji

Zgłoszenie udziału w szkoleniu: Inteligencja emocjonalna – czym jest i dlaczego jej potrzebujemy?



    W przypadku braku potwierdzenia udziału w szkoleniu, prosimy o kontakt

    Kontakt

    e-mail: info@naglesami.org.pl
    tel. 502 511 138

    Regulamin Szkoleń