Dla psychologów i psychoterapeutów
Jak udzielać wsparcia psychologicznego osobom w żałobie przez telefon?
Ostatni czas pandemii postawił nas przed nowymi wyzwaniami, również tymi dotyczącymi pracy psychologicznej w formie zdalnej. Wiele z osób zajmujących się pracą pomocową musiało na bieżąco szukać możliwości kontynuowania procesów terapeutycznych, pomocowych i wsparciowych. Poniższe szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy i umiejętności dotyczących pracy zdalnej z osobą w żałobie i kryzysie oraz lepsze przygotowanie merytoryczne do prowadzenia takiego wsparcia nie tylko pod ostrzałem warunków zewnętrznych, ale również w codziennej pracy w różnych kontekstach i instytucjach.
Zarys szkolenia
Uczestnicy: Psycholodzy, studenci psychologii, interwenci kryzysowi, psychoterapeuci, pracownicy socjalni.
Cel główny: Rozwój wiedzy i praktycznych umiejętności dotyczących kontaktu zdalnego z klientem.
Podczas szkolenia postaramy się zrozumieć specyfikę kontaktu pomocowego przez telefon, znaleźć najtrudniejsze aspekty i wspólnie wypracować rozwiązania, które pomogą sobie z nimi poradzić. Będziemy ćwiczyć umiejętność rozpoznawania trudności osoby, z którą rozmawiamy, określenia celu kontaktu i bycia w kontacie we wspierający sposób.
Program szkolenia:
Prowadzący i grupa pomogą uczestnikowi znaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
– Jakie są podstawowe zasady, ograniczenia i wyzwania pracy pomocowej przez telefon?
– Jak być obecnym dla klienta w rozmowie telefonicznej, jak rozpoznawać jego potrzeby i stan psychiczny?
– Jaki jest cel kontaktu telefonicznego?
– Czym może być rozmowa telefoniczna, a czym nigdy nie będzie?
– Jak zbudować wspierający kontakt w rozmowie telefonicznej – techniki i narzędzia
– Jak przeprowadzić interwencję kryzysową podczas rozmowy telefonicznej?
– Czego nie widzimy i jak zyskać do tego dostęp – jakie pytania pomogą nam “zobaczyć” rozmówcę?
– Jaka jest specyfika pracy przez telefon, w jakich kontekstach może być ona pomocna, a w jakich niemożliwa do zastosowania?
Metoda szkoleniowa:
Szkolenie będzie prowadzone w dużej części metodą warsztatową – poza fragmentami wykładowymi uczestnicy będą mieli szansę sprawdzić w praktyce omawiane umiejętności i narzędzia.
Korzyści dla uczestnika
Główny rezultat: Lepsze przygotowanie do prowadzenia wsparcia psychologicznego przez telefon w różnych kontekstach i sytuacjach.
Prowadzący:
Katarzyna Czajkowska-Łukasiewicz – psycholożka, psychoterapeutka psychodynamiczna. Swoją pracę w Fundacji Nagle Sami zaczynała od dyżurów w Telefonie Wsparcia dla Osób w Żałobie, pracowała w telefonicznym Centrum Wsparcia dla Osób w kryzysie psychicznym Fundacji Itaka jak również uczestniczyła w projekcie Psycholodzy dla Społeczeństwa oferującym wsparcie telefoniczne dla medyków we wczesnej fazie pandemii
Informacje organizacyjne
Data: 2 kwietnia 2022 (sobota), godz. 9.00-18.00 (ok. 1-godzinna przerwa w trakcie szkolenia), szkolimy online przez system ZOOM
Liczba uczestników: 8 – 14 osób
Cena: 300 zł
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy podanie w mailu (info@naglesami.org.pl) poniższych danych:
- imię nazwisko i nr telefonu
- Jeżeli chcą Państwo aby wystawić fakturę, to dodatkowo:
– dane na kogo ma zostać wystawiona faktura (firma – nazwa/osoba prywatna):
– adres:
– NIP: - i dokonanie przelewu (do 23.03.22)
- cena: 300 zł
- KONTO FUNDACJI:
– City Handlowy 15 1030 0019 0109 8530 0038 0190
– tytułem: szkolenie, data, imię i nazwisko uczestnika - Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Szkoleń:https://naglesami.org.pl/regulamin-szkolen/?fbclid=IwAR0EwctqN_YI2dnuj_PiL6_SCaQP7C-AT76M1H5beDT0vqE1JkS3a8QVyh8
Kontakt
e-mail: info@naglesami.org.pl
tel. +48 22 633 54 25
Kontakt
e-mail: info@naglesami.org.pl
tel. 502 511 138