Dopełnianie formalności po śmierci bliskiej osoby, w tym związanych z wizytami w bankach czy urzędach, bywa stresujące i nieprzyjemne – zarówno dla klientów, jak i pracowników tych organizacji. Osoby w żałobie doświadczają wielu trudności, takich jak duża zmienność i intensywność przeżywanych emocji, poczucie przytłoczenia nadmiarem obowiązków, problemy z pamięcią i koncentracją.
Pracownicy w kontakcie z osobą po stracie mogą czuć się przeciążeni, nie wiedzieć jak zareagować i dążyć do jak najszybszego zakończenia rozmowy. Konsekwencją może być pogorszenie relacji z klientem i obniżenie jakości pracy. Warto, żeby organizacje, które nie chcą zniechęcić do siebie klienta w tym szczególnym dla niego czasie i dążą do podnoszenia jakości swoich usług, były świadome, z czym wiąże się kontakt z osobą w żałobie i jak wobec niej postępować.
Zarys programu:
- Jak rozmawiać (i jak nie rozmawiać) z klientem w żałobie?
- Jak reagować na nietypowe zachowania związane z przeżywaną stratą (gniew, płacz, utrudniony kontakt)?
- Jak radzić sobie z trudnymi emocjami – swoimi i klienta, przy zachowaniu odpowiednich granic?
- Jak skutecznie realizować obowiązki, zachowując uważność na potrzeby klienta?
- Jak zadbać o siebie?
Korzyści z wzięcia udziału – Uczestnicy będą mieli możliwość:
Dzięki udziałowi w szkoleniu pracownicy będą mogli w większym stopniu zrozumieć zachowanie klienta, odpowiedzieć na jego potrzeby i jednocześnie, będą wiedzieć jak zadbać o siebie, by skutecznie realizować swoje obowiązki.
Metoda szkoleniowa:
- Szkolenie online. Pigułki wiedzy, ćwiczenia, scenki sytuacyjne, dyskusja, autorefleksja.
Stawiamy na naukę przez doświadczenie, realizując program zgodnie z cyklem: ćwiczenie, refleksja, teoria, praktyka. Zakładamy elastyczny sposób organizacji i czas realizacji zajęć – w zależności od liczebności grupy i tempa pracy uczestników.
Informacje organizacyjne
- Czas trwania: 6 godz.
- Liczba uczestników: do 25 osób
- Forma: Szkolenie online
- Platforma: ZOOM, Teams, inne
- Szkolenie zamknięte, realizowane na indywidualne zapotrzebowanie firm i organizacji
Zgłoszenie udziału w szkoleniu: Jak budować kontakt z klientem po stracie? Warsztat dla konsultantów ds. obsługi klienta
W przypadku braku potwierdzenia udziału w szkoleniu, prosimy o kontakt
Kontakt
e-mail: info@naglesami.org.pl
tel. 502 511 138