Żal po stracie bliskiej osoby jest naturalnym, choć trudnym i niezwykle bolesnym doświadczeniem. Człowiek w takiej sytuacji jest w silnym kryzysie, w którym pojawiają się skrajne stany emocjonalne: od smutku i tęsknoty, po bezradność, złość czy poczucie winy. Szczególnie ważna jest wówczas umiejętność wsparcia takiej osoby nie tylko przez rodzinę i bliskich przyjaciół, ale również przez przełożonych, koleżanki i kolegów z pracy.
O czym jest to szkolenie i dlaczego warto w nim uczestniczyć?
- Podczas szkolenia opowiemy o specyfice procesu żałoby. Jakie reakcje są jej naturalnym elementem i prawdopodobnie pojawiają się u osoby w doświadczeniu straty.
- Pokażemy, jak rozmawiać z pracowniczką/pracownikiem w żałobie. Co jest pomocne, a czego warto unikać oraz jak konkretnie wspierać naszą współpracowniczkę/naszego współpracownika.
- Podpowiemy, co można zrobić w ramach organizacji, aby ułatwić takiej osobie radzenie sobie w tym trudnym czasie.
- Doradzimy, jak rozmawiać z osobami w organizacji o śmierci pracowniczki/pracownika oraz w jaki sposób prowadzić rozmowy interwencyjne w środowisku biznesowym?
- Opowiemy, jak rozmawiać o kryzysach pracowników w ramach granic odpowiedzialności managera zarządzającego zespołem i funkcji HR oraz jakie cele wsparcia stawiać przed liderami i działem HR. Pokażemy, jak je realizować?
- Doradzimy również, jak zadbać o siebie, kiedy doświadczamy trudnych intensywnych emocji związanych ze stratą, śmiercią, nieoczekiwanym kryzysem bliskich osób.
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla osób związanych z obszarem HR – dyrektorki/dyrektorów, managerki/managerów i specjalistki/specjalistów w tym obszarze. Zagadnienia, które poruszamy będą przydatne również liderkom/liderom innych działów organizacji, których podwładni doświadczają procesu żałoby.
Zgłoszenie udziału w szkoleniu: Wsparcie zespołu w trudnych momentach: Jak działać w przypadku straty, kryzysu i żałoby.
W przypadku braku potwierdzenia udziału w szkoleniu, prosimy o kontakt
Kontakt
e-mail: info@naglesami.org.pl
tel. 502 511 138